جهت آشنایی بیشتر با اینماد و انواع آن و هم چنین شرایط دریافت آن، به مطلب آشنایی با اینماد ، مراجعه فرمایید.

جهت دریافت اینماد لازم است مراحل زیر را به تریتب طی نمایید:

 مرحله اول: ابتدا وارد سایت enamad.ir شوید.

مرحله دوم: در منوی سایت، از گزینه "کسب و کارها" زیر منو "ثبت نام و ورود به پنل کاربری" را انتخاب و سپس گزینه "ایجاد حساب کاربری" را انتخاب کنید.

مرحله سوم: نوع شخصیت را "شخصیت حقیقی" انتخاب کنید و سپس تمام اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید. در پایان فرم  دو گزینه انتهای صفحه را تیک بزنید( این گزینه ها شرایط  دریافت اینماد می باشد). سپس "تایید" را انتخاب نمایید. لینک ارسال شده به ایمیل خودتان را نیز تأیید کنید. بعد از تأیید حساب، دوباره از طریق منو کسب و کارها و سپس ورود به سامانه، اطلاعات کاربری خود را وارد نموده و وارد حساب کاربری خود شوید.

مرحله چهارم: پس از ورود به سایت، به طور خودکار وارد داشبورد سایت اینماد خواهید شد. ابتدا گزینه سوم از سمت راست یا همان "تکمیل اطلاعات" و سپس "تکمیل فرم اطلاعات" را انتخاب نمایید.

مرحله پنجم: در این قسمت از سایت باید اطلاعاتی شخصی خود مانند نام، کدملی، تلفن همراه و... را وارد نمایید

مرحله ششم: ایمیل خود را ثبت نمایید. دقت کنید که تمامی اطلاعات باید به صورت کاملا دقیق و صحیح ثبت شود. توجه کنید که شماره تلفنی که وارد می کنید، باید به نام شخصی باشد که دامنه به نام او ثبت شده و اقدام به دریافت اینماد کرده است.

بعد از تکمیل کردن این قسمت و تأیید آن، گزینه "بارگذاری مدارک " را از داشبورد سمت راست و منو "تکمیل اطلاعات" انتخاب کنید. تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه خودتان را ارسال کنید. برای این کار میتوانید با گوشی همراه خود عکس بگیرید.

مرحله هفتم: بعد از ارسال مدارک، از منو سمت راست گزینه "احراز اطلاعات" را انتخاب و شماره تلفن خود را وارد نمایید. کدی که برای شما ارسال شده است را، به همین شماره مشخص شده در صفحه ارسال نمایید. سپس منو سمت راست به سراغ گزینه "کسب و کار" و افزودن دامنه بروید

مرحله هشتم: تمامی اطلاعات درخواستی در قسمت "اطلاعات کسب و کار" را تکمیل نمایید. (نوع فعالیت را غیر صنفی انتخاب کنید)

مرحله نهم: در ادامه همین صفحه و قسمت "اطلاعات تماس کسب و کار"، بعد از وارد کردن تلفن ثابت، پست الکترونیک و ساعت کاری، درقسمت  "سامانه اعتبار سنجی"، گزینه را روی "سامانه اعتبارسنجی شهروند" قرار دهید. بعد از آن روی دکمه نارنجی رنگ کلیک نمایید. با کلیک روی این دکمه به یکی از صفحات شرکت پست وارد خواهید شد. در این جا باید حدود 17 هزار تومان پرداخت نمایید. این هزینه جهت ارسال یک بسته پستی حاوی دو کد برای تأیید اطلاعات مکانی شما می باشد.

این بسته پستی تحویل خود شما یا یکی از بستگان درجه یک‌تان می شود، در وارد کردن آدرس دقت نمایید.

با استفاده از نقشه موجود در صفحه، محل کسب و کارتان را تعیین نموده فقط دقت نمایید  درصورتیکه کسب و کار شما مجازی بوده و مکانی ندارد، لازم است آدرس محل سکونت خود را وارد نمایید.

مرحله دهم: در پایان و در قسمت "اطلاعات جهت بررسی فرایند خرید"، یک نام کاربری یا رمز عبور می بینید، که باید یک اکانت با همین نام کاربری و رمز در سایت خودتان بسازید.

تاییدیه فنی سایت برای دریافت اینماد

برای تاییدیه فنی، به سایت مراجعه کرده و گزینه تأییدیه فنی را در زیرمنو مدیریت کسب و کار انتخاب کنید.

در صفحه باز شده چندین راه برای تایید اینکه شما صاحب و مدیر سایت هستید، وجود دارد. برای این تأییدیه، راهکارهای مختلفی مثل قرار دادن متاتگ گفته شده در head سایت، استفاده از ایمیل و... وجود دارد. 

توجه! در ادامه یک فرم نظر سنجی در زیر منو "کسب و کار" قرار دارد، آن را تکمیل کنید.

 

چک لیست الزامات نماد الکترونیکی

به منوی" کسب و کار" سپس زیرمنو "مدیریت کسب و کار" بروید. روی گزینه "وضعیت چک لیست کسب و کار"  کلیک کنید. در این قسمت یک چک لیست برای شما نشان داده میشود، که باید آن را تکمیل کنید. در نهایت، گزینه "ارسال جهت بررسی توسط کارشناس" را انتخاب کنید.

مدت زمان دریافت نماد اعتماد الکترونیکی به تأیید کارشناس بستگی دارد که ممکن است بین دو تا چند روز زمان ببرد. در صورتی که نیاز به ایجاد تغییرات دوباره در پنل اینماد و اطلاعات خود یا تغییرات در سایت خودتان داشته باشید، کارشناسان آن را در بخش زیر به شما اطلاع می‌دهند.

درصورتی که چک لیست شما تایید شود، باید متن تعهدنامه را مطالعه کرده و گزینه تأیید را انتخاب کنید.