وب سایت یا پیج اینستاگرام
🔴 چرا سایت بخریم؟
🔴 چرا برای سایت هزینه کنیم؟
برای مقایسه جامع در پایین یک جدول مقایسه ای برای شما آورده شده که بتوانید بر اساس نیاز خود حوزه فعالیت خود را انتخاب کنید.
🔹دلایل داشتن یک وب سایت
در دنیای امروز، داشتن یک وب سایت برای هر کسب و کاری اهمیت بسیاری دارد. اینجا خلاصه ای از دلایل برای داشتن یک وب سایت را برای شما توضیح می دهم:
- آنلاین سازی کسب و کار برای رشد بیشتر:
با داشتن یک وب سایت، می توانید کسب و کار خود را آنلاین کنید و به مخاطبان خدمات و محصولات خود را نمایش دهید.
- جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش:
با داشتن وب سایت، شما دو شعبه دارید: یکی شعبه فیزیکی و دیگری شعبه مجازی. این به شما امکان می دهد در هر زمان و مکان فروش داشته باشید.
- هزینه کمتر:
طراحی وب سایت نسبت به ایجاد یک فروشگاه فیزیکی هزینه کمتری دارد.
- فروش در هر زمان و مکان:
وب سایت شما به صورت ۲۴ ساعته در دسترس است و مشتریان می توانند در هر زمان به شما دسترسی داشته باشند.
- اشتغال زایی:
با داشتن وب سایت، می توانید اشتغال زایی کنید و به دیگران نیز فرصت کار دهید.
داشتن یک وب سایت به شما امکان می دهد تا به مخاطبان خود بهتر خدمات دهید، فروش خود را افزایش دهید و در دنیای دیجیتال رقابت کنید. پس به دنبال ایجاد یک وب سایت مناسب برای کسب و کار خود باشید.
🔹دلیل هزینه کردن برای وب سایت
پس از خریداری وب سایت، هزینه هایی برای نگهداری و بهروزرسانی آن نیاز است. در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنم:
- هزینه دامنه سایت:
دامنه، آدرس وب سایت شماست. برای نگهداری دامنه، هزینه ای پرداخت می شود. این هزینه معمولاً سالیانه است.
- هزینه هاست یا سرور سایت:
برای نگهداری اطلاعات وب سایت، نیاز به هاست یا سرور دارید. هزینه هاست معمولاً ماهیانه یا سالیانه پرداخت می شود.
- هزینه بهروزرسانی محتوا:
برای افزودن محتوا جدید، تغییرات در محتوا، بهروزرسانی تصاویر و مطالب، هزینه هایی وجود دارد.
- هزینه بهینه سازی سایت (سئو):
برای بهبود رتبه وب سایت در موتورهای جستجو، هزینه های سئو پرداخت می شود.
- هزینه پشتیبانی فنی:
در صورت بروز مشکلات فنی، نیاز به پشتیبانی دارید که هزینه هایی دارد.
🔹هر بیزینس نیاز به سایت دارد؟!
بیزینس ها نیاز به سایت دارند و دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد. در ادامه به تعدادی از این دلایل اشاره میکنم:
- ارتباط با مخاطبان:
سایت به شما امکان ارتباط مستقیم با مخاطبانتان را می دهد. می توانید از طریق وب سایت، اخبار، مقالات، نظرات و پیام ها را با مخاطبان به اشتراک بگذارید.
- بازاریابی و فروش:
سایت می تواند ابزاری برای بازاریابی و فروش شما باشد. مشتریان می توانند محصولات و خدمات شما را در سایت مشاهده کنند و با شما در ارتباط باشند.
- اعتبار و قابلیت اطمینان:
داشتن سایت نشان دهنده اعتبار و فعالیت کسب و کار است. مشتریان می توانند اطلاعات قابل اعتمادی را در سایت شما بیابند.
- بازاریابی رایگان:
موتورهای جستجو به صورت رایگان محصولات و خدمات شما را به مخاطبان معرفی می کنند.
- معرفی جزئیات محصولات و خدمات:
سایت می تواند تمامی جزئیات محصولات و خدمات شما را با استفاده از تصاویر، متون، ویدئوها و محتوای جذاب دیگری به مشتریان معرفی کند.
به طور کلی، داشتن یک وب سایت به دلیل ارتباط با مخاطبان و ارائه خدمات بهتر، ارزش این هزینهها را دارد.
🟡وب سایت🟡 |
🟡اینستاگرام🟡 |
ویژگی |
نیاز به هزینه های مربوط به دامنه، هاست، طراحی و بهروزرسانی دارد |
رایگان و بدون هزینه های اضافی |
🟠هزینه🟠 |
محتوای گوناگون از مقالات، تصاویر، ویدئوها و غیره |
تصاویر، ویدئوها و متن های کوتاه |
🟠محتوا🟠 |
دسترسی به مخاطبان جهانی و افزایش امکانات تعاملی و ارتباطی |
بیشترین تعداد کاربران فعال در ایران |
🟠دسترسی به مخاطبان🟠 |
نتیجه کم تر در ابتدا، اما پایداری بیشتر در طولانی مدت |
نتیجه سریع تر و زودگذر، اما نتیجه پایدارتر نیست |
🟠پایداری🟠 |
ارائه محتوا، فروش محصولات، ارتباط با مشتریان و ایجاد اعتبار برای کسب و کار |
جذب مخاطبان و افزایش شناخت برند |
🟠هدف🟠 |
احتمال بهبود رتبه در موتورهای جستجو، امکان انتشار محتوای گوناگون و انتخاب آزاد لینک ها |
محدودیت های الگوریتمی، نمایش محتوا به ترتیب زمانی، کمبود لینک های خارجی و غیره |
🟠محدودیتها🟠 |
امکانات تعاملی گسترده تر، مثل فرم های تماس، نظرسنجی ها و ایمیل ها |
امکانات تعاملی محدود، مثل لایک، کامنت و دایرکت |
🟠تعامل🟠 |